Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Fotografering

Av Emelie - 25 januari 2010 14:49

Kan berätta att Rickards besök hos barnläkaren i fredags avlöpte väl. Han hade inte ökat i vikt de senaste två veckorna men han har ju haft feber med efterföljande snuva. Matlusten är på väg tillbaks och pigg har han varit länge.


Han fick av misstag tag i en kexchoklad i förrgårkväll... Kexchoklad innehåller mjölk i flera olika former...han fick enligt Stefan inte i sig så mycket men igårkväll och inatt och tidigt i morse och...så märktes det... Han skiiiiter, annars mår han bra. Då fick vi det kollat om än ofrivilligt.


Rickard sov nyss middag. Ute skiner solen och det är ju så vackert. Henrik och jag gick utanför huset bara...var tvungen att ta lite kort.

Henrik

  

Tyra

  

   

Båda flickorna

   

   

  

Ansade lite på Doris öron i förrgår. Fast mest under öronlappen. Hon har blivit bättre i öronen men det är fortfarande lite irriterat.    

  

 

Hon är mest irriterad i det vänstara örat, ser att det är lite mer välansat...ja, fixar till henne bättre en annan dag...


Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra

Sandra

25 januari 2010 17:14

Du har blivit så duktig på att fota.. Har bestämt oss för att köpa en riktig systemkamera framåt sommaren, ska bli riktigt skoj.. Sista bilder på Doris är helt ljuvlig!! De andra är också fina, men den är något speciellt!

kram

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsofie

25 januari 2010 20:02

Härliga bilder!

 
Mariina ( freedreams)

Mariina ( freedreams)

25 januari 2010 20:33

Tokigt det blev för Richard då.
Jag har börjat blogga igen bara så att du vet.

http://www.freedreams.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 januari 2010 21:13

Vilka härliga bilder du bjuder på idag.Dom är så vackra dina hundar,och en go pojke också.
Ha det bra i vintervädret som tydligen kommit för att stanna ett tag.
Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

26 januari 2010 07:20

Härliga bilder på härliga Henrik, Doris o Tyra. Håller med föregående skrivare om att sista bilden på Doris är helt fantastisk!

Tass-rapport från Zero: Efter omläggingen igår kväll känner jag en lättnadskänsla. Det ser ut som det går åt rätt håll:-)), om än låååångsamt. Fortfarande "kött-rött" men mera åt det friskt rosa hållet. Ingen svullnad som jag kan bedöma och det har börjat mörkna ut i änden - som det ska. Zero hoppar periodvis på tre ben, men det verkar ändå som att han blir mindre och mindre besvärad för varje dag. Och han är fantastiskt duktig och tålmodig varje kväll när det är bandage-byte. Så fortsatt koll framåt veckan, känner jag mig det minsta osäker så får vet. titta på det (för säkerhets skull) i slutet av veckan eftersom vi åker till Sälen på en veckas skidsemester på söndag.

Ha en bra dag!

 
Marianne

Marianne

26 januari 2010 21:36

Härliga vinterbilder och visst är det vackert med sol snö.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards