Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Emelie - 19 mars 2010 11:11

Den stora snösmältningen har inletts med allt vad det innebär. Här är fortfarande massor med snö kvar. Det kommer att ta tid. Utanför huset har vi is med lite smältvatten på dagtid, gissa om det är halt??? Och på sina platser kommer gegga och sand fram. Vi med stora hundar med lång päls vet ju vad som väntas den närmsta tiden...


Hundarna ja. Det är ju dom denna blogg handlar om i huvudsak. Och vad kan man orda om dagligen om två bernerdamer??? Ja det kan man ju undra!??


I morse ville inte Doris äta alls! Jahaja, ni förstår hur glad jag blir då  ! När Tyra inte vill äta så blir jag glad och tänker att hon är dräktig. Men tikarna blir ju ändå skendräktiga så aptiten går upp och ner oavsett om dom är parade eller ej. Aptiten brukar vara sämst på morgonen. Doris åt lite drygt halva portionen efter en stund  . Det är nog ingen fara på taket utan det är nog lite hormoner som spökar. Aptiten brukar vara mycket bättre på kvällsmålet för båda damerna.


Dom verkar iallafall må bra båda flickorna. Båda är lite lugnare än vanligt. Men min erfarenhet är att tikarna snurrar upp i varv som värst tiden före löp och när löpet kommer igång så lugnar dom sig för att bli "normala" under skendräktigheten som följer efter löpet. Nu hoppas jag ju att Tyra inte bara är skendräktig utan dräktig på riktigt. Vi får se...


Min ilskne 1½ åring är inte bara ilsken utan världens gladaste också, känner att bilden av honom i mitt förra inlägg kanske blev lite orättvis. Både han och jag var trötta igår och vi somnade båda gott i soffan i några timmar efter bloggandet...


Nu sitter han i mitt knä och sjunger, han brukar ofta sjunga och man anar melodier också. Rickards lunch står på spisen och efter maten är det sovdags för Rickard. Jag kanske hinner öva några toner när han sover  ??


En skön fredag tillönskas er alla!


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards