Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Valparna 6 veckor!

Av Emelie - 14 juni 2010 20:51

Idag fyller valparna 6 veckor. Marie kom hit för att hjälpa mig vid veckofotograferingen av dom små. Tusen tack Marie, inget lätt jobb....


Övning ger färdighet heter det. Jag har INTE övat att ställa 6-veckors valpar på bord. Jag har sett bilder hos andra uppfödare och försökt göra lika. Hmmm, man lär sig... Det ser ut som om jag stryper de små men jag lovar att inget djurplågeri har idkats, det kan Marie intyga. Ellerhur!!!???


Mitt näst projekt är att försöka få en gruppbild på kullen, det lyckas ALLA uppfödare med...utom jag. Kanske ska försöka prata med veterinären om nån form av sedering, eller hur gör ni?????


Iallafall så kommer jag nu att presentera Fina Rossinas G-kull sittande och stående...en och en.


Det var inte lätt ska gudarna veta. Börjar med en demobild på valp 5 hane...

   ...och så här var det gånger 6...och vi hade inte hela dan på oss.


Fina Rossinas G-kull 6 veckor:


Valp 1 hane. Han heter Gigant Zico i stamtavlan.

  

  

Valp 2 tik. Hon heter Glimmande Dina i stamtavlan.

   

   

Valp 3 tik. Hon heter Greta Garbo i stamtavlan.

   

   

Valp 4 tik. Hon heter Grace Kelly i stamtavlan.

   

   

Valp 5 hane. Han heter Great Zorro i stamtavlan.

   

   

Valp 6 hane. Han heter Gorgeos Charlie i stamtavlan.

   

  


Allt gott!//Emelie

  



 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

14 juni 2010 21:40

Ja där ser man, det blev ju riktigt bra.....till slut!
Intygar på heder o samvete att vi inte plågat någon av sötnosarna, bara använt en STOR portion tålamod o envishet (eller hur Emelie??).

Tur för mig i alla fall att alla valparna är tingade, annars hade risken varit väldigt stor att jag tingat på en...... och då allra helst hane 6, som enligt mig är en riktigt snygging. Att han sen var en riktigt kelgris o busfrö gjorde inte mitt gillande mindre, tvärtom.

Gratulerar alla blivande "kull G ägare", ni får finfina Berner-vovvar och en superb uppfödare!!.
Tack för idag Emelie!
KRAM /MARIE

 
Ingen bild

Annsofie

14 juni 2010 21:50

Vilka godingar de blivit!
En gruppbild är väl lika lätt som att fota en näve loppor antar jag. Gör gärna ett försök om jag kan.
Jag måste försöka hinna med en sväng till er innan de flyger ur boet,
Kram

 
sytanten

sytanten

15 juni 2010 05:58

Så farligt var det väl inte... det är väl med valpar som med små goa barn... dom gör som dom själva vill och är som en kålmask om de inte vill göra nåt, tex stå fint/ stå upp och klä sej..!!!??? Du har iallafall väldigt söta små valpar! Man riktigt ser bernerbuset i ögonen. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

16 juni 2010 14:28

Det ska gudarna veta att det är svårt att fota valpar ... jag tycker det är svårt med en jag !!då man får hem den lille och vill börja fota .
Du ska ha all heder tycker jag iallafall , så mycket bilder som du har lagt ut på valparna under deras uppväxt , det betyder så sjukt mycket mer än några urtjusiga ståbilder .
Du har gjort ett kanonjobb , med att dela med dig av deras uppväxt och vad som hänt under tiden .
Nu börjar det visst dra ihop sig att dom ska lämna er snart , tänk vad tiden går fort ... fast det kanske inte du tycker som lever upp i dom hela dygnen ;O) .
Må så gott
Kram Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards