Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Emelie - 21 oktober 2010 16:35

Kameran följde med på dagens långpromenad. Och det var mest Dina som fastnade på bild. Dina har så fina färger, hon har ärvt pappas djupa tanfärg och mammas mörka ögon. Hon är nog lite av en "best of" hund. Temperamentsmässigt så har hon lika gott lynne som båda hennes föräldrar har, men hon är nog lite lugnare än båda föräldrarna är vilket är ganska skönt.


Doris var (som vanligt) iväg på egna äventyr i skogen  så därför fastnade inte hon på så många bilder...

Doris

  

Att försöka fånga Dina på bild kräver full koncentration så det blev bara en bild på vackra mamma Tyra också.

  

Efter promenaden de senaste dagarna har jag tränat ett kort pass ståträning med Dina inför utställningarna nu i november. Och hon är läraktig den lilla, så det ska bli riktigt kul att visa upp min lilla pingla. Målet för mig på utställningar är att hunden ska tycka att det är roligt att visa upp sig och visst drömmer jag om en rosett... Har aldrig fått nån. Tyra ska följa med till Växjö den 7 november och hon visar upp sig jätte fint, men jag har väl inga större rosettförhoppningar när det gäller henne, men får vi rött blir jag mer än nöjd. Även Dina har väl sina "utställningsfel" men hon har liksom Tyra sina styrkor också. Och tycker hon det är lika kul som mamma Tyra i ringen så är jag supernöjd.

Nu till de utlovade bilderna på Dina i höstsolen  

  

  

  

  

  

  

Full fart...i skuggan dock.

  

Ännu en skuggbild

  

Sen idel sol!

  

  

  

  

  

  

  


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards