Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Mail och mobiluppladdningar

Av Emelie - 28 februari 2011 14:34

Fick ännu ett fint mail från Millas matte. Milla löper nu för första gången. Liksom kullsystern Dina också gör här hemma. Millas husse och matte har tydligt märkt hur Milla har mognat under löpet. Härligt för mig att läsa om hur lugnt och fint Milla nu uppför sig, nästan så att jag har svårt att tro på Anne-Greth, Millas matte. Tycker mig också märka att Dina lugnar sig med sina värsta valpfasoner. Millas bästis Krille är kemiskt kastrerad så dom kan träffas utan att Krille blir distraherad av Millas löp.

  

  

  

  

Tyvärr så blev inte katten Alfons som jag berättade om här i bloggen tidigare, pigg igen efter operationen, så han springer nu i katthimlen  . Mina varmaste tankar till Anne-Greth och Gösta  .


Fick ett mms från Malvas matte Malin häromdan. Malva är ju kullsyster med Milla och Dinas mamma Tyra. Malva gillar att dra lillmatte Agnes i pulkan. Och alla som hållit Malva i koppel vet att denna dam är STARK  . Lite djupsnö är inget hinder.

  


I förra veckan tog jag, Dina och min kusin Signe med dotter Anna en promenad ner till Vättern. Vätterns strand vid Medevi är jordens vackraste plats. Isen låg helt och hållet på Vättern, inte vanligt. Hade bara mobil med mig.

  

Dina med ångbåtsbryggan i bakgrunden.

    


Liten promenad på isen.


 

Snart ska Dina och jag på sennenspecial i Sala. Jag grämer mig att jag inte anmälde Malva som behöver en bättre utställningsmerit inför kommande parning. Men då hon fäller så struntade jag i det, vill ju som sagt att meriten ska bli bättre. Men jag planerar att ställa henne officiellt i april istället, tror jag hinner innan löpet, men tyvärr blir det nog utan päls. Vill egentligen inte ställa mina hundar urfällda, men denna gång har nöden ingen lag. Vi ska även träna en gång till inofficiellt. Jag tycker Malva har vuxit till sig så fint så jag håller mina tummar och tår att hon räcker till även utan päls.


Dina är fin i pälsen och ibland när hon ställer upp sig så ser hon riktigt fin ut...


Allt gott!//Emelie
 

 
 
Lotta & Bernergossarna

Lotta & Bernergossarna

1 mars 2011 00:23

Jag har ju känt hur otroligt stark Malva är.. vilken tjej!
Det går säkert bra för henne på utställningen.. fina Malva!
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Sarah

Sarah

1 mars 2011 11:01

Roligt för Malva att dra lite, hon ser stark ut :D
Jaghåller tummarna att det går bra både på sennenspecialen och sen i april för Malva!
Jätte härliga och fina bilder du bjuder på :)
Kram/Sarah

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

1 mars 2011 12:51

Så fina kort:)
Och lycka till på utställningen:)

Ha en skön dag kjamisar

http://www.bearclaw.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 mars 2011 18:55

Då träffas vi i Sala ;D
Sv. Hur kommer det sig att ni inte varit med på senneträffarna? Dom är ju till för ALLA medlemmar!
Ha de
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 mars 2011 20:35

Sv. Jaa, ibland är det mycket annat ;D Är du med på maillistan, så du vet var och när träffarna är? Nikon D60 med lite olika objektiv.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

1 mars 2011 22:23

Bara jag igen :-)
Sv. Alla medlemmar i Sshk får mail inför varje träff. (Om man lämnat sin mailadress)
Nej, det är nog inte så smart, att ha på olivoljan inför utställningen ;-) Enbart bra om huden är väldigt torr. Att ha den på pälsen blir bara väldigt "flottigt", inte blankt.
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards