Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Emelie - 30 maj 2011 13:50

Det är frågan jag gärna vill ha svar på...eller inte! Brukar känna mig säker så här innan man riktigt vet, på att tiken är dräktig...men det har hänt både en och två och tre...gånger att jag haft fel! Malva är definitivt mer skendräktig än hon brukar vara efter löp. Samtidigt så tror ju Malva att hon är dräktig, hon har ju parat sig och detta triggar givetvis hormonerna extra mycket!


Jag hoppas verkligen på valpar efter Malva och Gazton, känns som en riktigt fin kombination.


Det fysiska man kan titta på är färgen på tuttarna. Och jag vet att Lotta (Gaztons matte) gärna vill se bild på tuttarna...så...

Malvas tutte

 

Här ser den ju ganska röd ut mot det vita....men??? Tyras tuttar var också röda men hon var tom!

Tog faktiskt kort på Dinas tutte också, hon har ju inte haft valpar som Tyra haft. När dom en gång haft valpar så är skillnaden på tuttarna inte så stor.

Dinas tutte.

 

Och så Malvas tutte igen från samma vinkel som Dinas...

 

Ja 100% säker är jag inte...men misstänkt ser det ut???


Tog lite bilder från prommisen nyss. Malva har ju pälsat på sig lite mer sen sist. Så det är omöjligt att se om hon är dräktig ännu.

    

Hon har alltså gått knappt 3½ vecka...

Malva igen

  

Alla tre; Malva, Dina, Tyra...för er som eventuellt inte vet så är Malva längst till vänster och Tyra längst till höger kullsystrar. Dina i mitten är dotter till Tyra.

    

Dotter Dina tv mamma Tyra th.

   Systrarna. Malva ligger och Tyra står.

  Malva la sig lite nu och då...så många bilder blev på en liggande Malva...lägger hon sig hela tiden pga att hon är dräktig???? Malva tv kullsyster Tyra th.

    

  Malva...

  ...och med Dina i bakgrunden

        Tyra med utsikten här ovanförifrån bakom.

Dina

 

Var har systrarna varit? Tyra tv och Malva th.

Än får jag leva i ovisshet ett tag....//Emelie 





Av Emelie - 30 maj 2011 09:37

Jag har ju ÄNTLIGEN fixat sele och skaklar och så har jag träffat Östergötlands draggäng några gånger för lite träning. Det hela började med att jag slöt upp till Dragturnén som hade sitt första stopp i Norrköping. Det var träning 1:a maj och tävlingar 2:a maj. Jag fick så mycket hjälp av Anita och Bengt Mårtensson på träningen så Tyra och jag fixade Allmändraget med 95 poäng den 2:a maj  .


Anita och Bengt är riktiga dragplåster när det gäller att locka till drag med din sennenhund! Deras dragläger i juli neråt Ängelholm i Skåne rekommenderas varmt om ni har möjlighet! Gå in på Sennenhundklubbens hemsida för mer information. "Tyvärr" så misstänker jag starkt att vi har en kull valpar här på kenneln i juli så jag kan inte vara med...detta året. Men hoppas och tror det blir fler chanser.


Tyra och jag har alltså så smått kommit igång med dragträningen. Vi har träffats ett litet gäng några gånger i Finspång i vår. Himla mysiga träffar har vi, rekommenderas varmt! Skicka ett mail till Susanne med Quila och Ronja om du vill veta när och var vår nästa träning blir! Vi har inte bestämt tid ännu. Blir nog inget denna veckan men hoppas på några träffar framöver innan (ev) valpar kommer.


Tyra piper av lycka när hon fattar att det är dragträning på gång. Några bilder från vår förra träning. Tyra

          Duktig tjej  

Susanne har tränat lite mer med sin Quila som är riktigt duktig!

          Söt tjej  

    Förra gången var Frida med matte Monica med! Frida är en Grosser Sweizer sennen som gillar det där med spårning  

      

  Hon har svårt att släppa det  ... Tjusig tjej    

  Ing-Marie med sina flickor Qurry och Milla brukar också vara med, men kunde tyvärr inte senast då vi fotade. Ing-Marie är RIKTIGT duktig. Hon ska tävla med sin Milla i det officiella Arbetsprovet klass 1 i Karlskoga nu till helgen! Och som det såg ut senaste träningen så klarar dom det där galant! Men man vet ju aldrig när nerverna kommer på.... Men ni kan det!!! Lycka till!


Lyssnar just nu på förmiddagsradion men jag tror inte inslaget med mig   och Bach-skivan kommer idag. Han skulle maila mig när det skulle sändas och jag har inte fått något mail. Kanske nästa måndag??? Meddelar om jag hör nåt!


Ska snart ut med tre bernerflickor...Malva är här några dagar igen. Och jag tror hon är dräktig. Hussen är övertygad för nu TRAVAR Malva när man ropar på henne, annars galopperar hon som ett skott! Allt är relativt....


Nästa helg blir det intensivt. Berra kommer för att bo här över helgen. Han är från min första kull och har passerat 10½ år. Blir riktigt roligt att träffa honom. På torsdag kommer han och planen är att han, Dina och jag ska åka till Lotta Fracke för tvätt och fön av Dina. Berra får sig också en tvätt tänkte jag och kanske lite fix med öron och tassar. Lördag och söndag blir det utställning för Dina! Lördag blir det rasspecial i Karlskoga och söndag i Norrköping. Har märkt att fällningen är på G för Dinas del. Så det passar fint med sommaruppehåll i utställningsringarna sen. Tyra är fin i pälsen men jag behöver inte ställa henne tycker jag. Vår satsning är att nån gång träna in momenten till det officiella arbetsprovet klass 1, vore kanon att få AP-titeln framför Tyras kennelnamn, hon är ju en dragstjärna!


Promenaddags...kameran följer med....


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards