Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Ätit ute

Av Emelie - 6 juni 2010 15:53

Underbart väder ute  ! Idag på förmiddagen var valp 1 hanes blivande familj på besök. Känns så roligt att han kommer att bo i Motala. Vi kommer att gå valpkurs ihop i höst är det tänkt.


Valparna åt lunch ute för första gången idag. Dom var ute en kort sväng igår och i förmiddags så att dom hann bekanta sig lite med den nya miljön.


Lite bilder. Ljuset är lite konstigt eftersom att vi har ett plasttak över hundarnas altan så det blir någon form av röd reflex från husväggen. Men jag vet ju att det är uppskattat med bilder så jag bjuder på några ändå!


Doris är nog världens finaste hund på många vis. Hon är så mjuk i sitt sätt. Hon är nyfiken på valparna men i lagom dos. Här nosar hon lite försiktigt på dom.

Tyra är så fin med sina små,

   

 

Från vänster valp 6 hane, valp 1 hane och valp 2 tik. Och så mamma Tyra förstås.  

     

Valparna blir lite kladdiga och tufsiga när dom ätit. Blandar i lite majsvälling ihop med fodret och valpar verkar äta med hela sig. Här valp 3 tik.

   

Nehej nu är det matdags för dom små igen!


Allt gott!//Emelie 

 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

6 juni 2010 19:21

Ofantligt rara o söta bilder hela tiden.
Förra blogg-inlägget med "valpmys" ihop med Rickard och Henrik var ju huuur gulligt som helst. Speciellt Rickard ser ut att trivas som fisken i vattnet bland valparna.

Sol och värme i all ära, men det är jobbigt för våra håriga vänner. Zero tycker solstrålarna är riktigt jobbiga. Så det bli tidig morgonpromenad och lite senare kvällspromenad numera.

Gokväll! /Kram

 
sytanten

sytanten

6 juni 2010 21:06

Ja visst är dom söta... man kan inte se sej "mätt" på dina fina bilder.
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica, Jonny mfl

7 juni 2010 10:21

Hej

tack för igår. Gav mersmak nu längtar vi ännu mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards