Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

G-kullen 5 månader

Av Emelie - 4 oktober 2010 13:32

   Tack alla ni som lämnade så fina kommentarer till förra inlägget. Det är så sorgligt när våra kära hundar blir sjuka och måste lämna oss. Ännu sorgligare blir det givetvis när det handlar om unga individer.


Jag vill verkligen understryka att jag på intet vis skuldbelägger familjen som köpte Loke. Jag klandrar inte mig själv heller som gjorde en missbedömning, men jag har trots allt ett ansvar gentemot mina valpar och jag hoppas ta till mig och lära mig för framtiden av mina misstag. Det löste sig ju trots allt bra för Loke. Om han ändå fått så ont i sina ben även om han inte kastrerats vid 6 månader kommer jag aldrig att få svar på, men jag berättade om detta då jag är av övertygelsen att det är ödesdigert att låta kastrera en så ung hund, speciellt en hund av storväxt ras. Och om Fabian inte varit på en padda vid 8 veckor...hade han sluppit sitt lidande och levt idag då??? Ännu en fråga jag aldrig kommer att få svar på. Men hur osannolikt detta samband än är så är jag även här övertygad om att det finns ett samband. Därför mitt förlåt, det enda jag kan säga och göra nu   


En annan fråga jag aldrig kommer att få svar på är varför Dinas mage krånglat fram och tillbaka i 1½ månads tid. Även här har jag mina spekulationer och teorier om parasiter som spökat. Men bajsprov skickat till SVA för analys visade inga spår av parasiter. Men, men, denna historia har varit nog så besvärlig, men mest för mig tror jag. Dina har bekymmerslöst skitit knäck i spiraler nattetid. Ätit och varit pigg och glad dagtid. Och magen har nu efter en längre tids diet på ris och torsk stabiliserat sig riktigt bra. Men efter senaste tidens fram och tillbaka turer så vågar jag inte ropa hej i första taget. Nu börjar jag försiktigt introducera riktig mat, så håll nu tummarna. Känns inte som att Dina har råd med fler bakslag. Hon är trots allt en växande valp som behöver sin näring.


Igår fyllde G-kullen 5 månader! Och jag har faktiskt anmält Dina till utställning! Anmälde även Tyra. Jag vet flera av mina uppfödarvänner som ska till Växjö den 7 november så jag ville dit helt enkelt. Och troligtvis kommer även Dinas kullbror Great Zorro att ställas ut där! Dina behöver äta och växa och Tyra behöver päls. Men vi har en månad på oss och oavsett så ska det bli riktigt kul att träffa alla goa vänner och hundar som ska dit  


Givetvis har vi fått rykande färska bilder på Milla (Greta Garbo) 5 månader!

  

  

Stora damen  

Dina har inte vuxit lika mycket den senaste månden även om hon inte är mager. Men det hoppas jag hon tar igen nu, då jag tror vi har kommit iordning med lilla maggen. Hade iallafall kameran med på promenaden idag.

Glimmande Dina 5 månader.

  

  

  

 

Tillsammans med morsan Tyra.

 

   

Och så två poseringsbilder när vi kom hem.

   

     

Allt gott!//Emelie  

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards