Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

10 år

Av Emelie - 9 oktober 2010 20:45

För 10 år sen födde Rossina sin första och enda kull valpar. Det blev 13 välskapta  . Nu förstår jag ännu mer vilken fantastisk mammatik hon var. Och arvet har levt vidare...


Idag lever 3 stycken av dessa 13. Min egen lilla Fjoll dog 8 december förra året. Hade hon inte fått cancer så hade hon kunnat bli hur gammal som helst kändes det som. Verkligen pigg och fräsch tills sjukdomen tog henne.


Guglielmo "Berra" var här på träffen 11 september. Fortfarande en pigg kille. Fångade honom i bussprång från träffen 11 september.

  

Veckan innan träffen var Berra och vandrade i fjällen med sin matte Elly. Dessa bilder är från den veckan.

  

  

  

  

Serlinas familj har jag inte hört ifrån på länge. Men jag tror att jag hade blivit underrättad om hon vore död. Sist jag hörde ifrån dom var hon en pigg 8½-åring.

Idag fick jag dagsfärska bilder på Elvira! Och en rapport om att hon mådde strålande och tänkte leva många år till  ! Hon har precis opererat bort livmodern då hon haft lite problem med livmoderinflammationer till och från så matte Emma tyckte det var dags att ta bort den nu. Och det var bara av godo tyckte Elvira. En bildkavalkad på Elvira, alla bilder är tagna idag dagen innan Elviras 10-årsdag. Med på bilderna är även Elviras stilige son Prinsen som nog är närmare 7 år skulle jag tippa.

  

  

  

  

 

    

Prinsen

  

Elvira gör high five för jubilarerna! HURRA!!!!!

  


Det är sååååå mycket kärlek förknippat med dessa "mina" hundar! Även om där finns lite sorg i mitt hjärta då jag blir extra påmind om Fjollan. Men glädjen över de som fortfarande är friska är större, speciellt känner jag glädje över Berra, Serlina och Elvira som nu fyller 10 år! ÄLSKAR ER!!!!! KRAAAAAM  ! Och tusen tack Emma för att du skickade dessa dagsfärska bilder på denna pigga glada Elvira!//Emelie

 
 
Camilla

Camilla

9 oktober 2010 21:38

Även om jag inte har det minsta band till dessa ståtliga seniorer så lovar jag att det värmer gott i hjärtat att se dom så pigga !!! ... Hoppas deras mattar och hussar få njuta av dom i många år till.
Och du har så rätt så ;) självklart så vill jag ju veta hur det går med Dina .. låter toppen att det har stabiliserat sig ... att ni hade haft en natt med toabesök igen, det är inte alls konstig.. sånt får man räkna med då magen varit krasslig ett tag ... njut nu ordentligt på eran semester !!!
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

10 oktober 2010 09:47

Hej och ett stort grattis till tioåringarna! Det syns att de är släkt. HÄrligt med gamla hundar, de ser så "kloka" ut. Tyvärr fick vi ju inte vara med och fira tioårsdagen, men Salsa var en pigg och busig hund in i det sista. Salsa fick somna in i slutet av maj i år och hade cancer i magen, lever m.m Grattis från Anki, Mätte Marit (berner) och Alva (cockerspaniel).

 
Ingen bild

Emma

10 oktober 2010 10:15

Hipp Hipp Hurra=) Dom e ju så fräscha för att fylla 70 tycker jag! & som sagt många fler födelsedagar ska det allt bli, finns ju inget annat me på världskartan!=) Elvira grattar sina syskon me=)
*kram

 
Ingen bild

Annsofie

10 oktober 2010 18:04

Grattis kramar till er!Det finns ett hål i mitt hjärta efter min älskade Ileach som skulle ha fyllt 10 år idag.
Kram från Annsofie och Eastwood

 
Ingen bild

Elly

11 oktober 2010 21:37

Grattis till Berras systrar på 10 årsdagen. Själv har han firat med matte och fanklubb. Tårta och paket men tårtan fick han dela med sig av.
Ha det bra alla

 
Marianne

Marianne

16 oktober 2010 09:31

Så härligt att få se glada pigga gamlingar. Tyvärr så är ju Berner en ras där man får leta efter veteraner.
man blir varm i hjärterötterna då valpköparna visar upp en välskött fräch hund som lever ett gott hundliv..
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards