Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

6 månader

Av Emelie - 3 november 2010 09:52

   För sex månader sen födde Tyra sin första kull. Där var sju stycken i magen, en var död. Sen visade det sig att Tyras första valp hade ett kraftigt medfött hjärtfel så han fick somna in dagen före midsommarafton snart 8 veckor gammal  .


Idag fyller alltså fem friska Fina Rossinas sex månader  . Det är Glimmande Dina som bor här hemma. Greta Garbo "Milla" som bor hos familjen Garmland i Katrineholm. Jag har blivit så bortskämd med hälsningar och fina bilder från dom så att jag nästan blir orolig när inget fanns i inkorgen igår kväll när dom idag fyller 6 månader...men kanske ikväll  . Vädret bjuder inte till fotografering, iallafall inte här. Ja och så är det Grace Kelly som fyller 6 månader och de två bröderna Great Zorro och Gorgeos Charlie. Jag hoppas och tror att jag får träffa Great Zorro i Växjö på söndag  . Ett grattis på halvårsdan önskar jag er!


Annars så avancerar dubbel cd:n med Bachs sju flöjtsonater och triosonaten för två flöjter och continuo. Allt är inspelat och nu redigeras allt material för fullt liksom att omslaget börjar ta form. Snart skickas allt in för tryck och Fredag 3:e dec kl 19.00 är det release i Vadstena klosterkyrka!!!! Kommer nog fler påminnelser om detta, va så säkra!

 

På söndag bär det iväg på utställning för Tyra och Dina. Dina debuterar och har precis fyllt "valp" i utställningssammanhang. Vi träffade Alnöitens Nonstop Eastwood med matte Annsofie i lördags. Även Eastwood ska på utställning i Växjö. Vi tränade lite inför utställningarna. Och jag konstaterar att Tyra är såååå duktig på att stå fint och verkar ta sin uppgift som utställningshund på största allvar. Jag borde verkligen föra över den arbetsviljan på att träna lydnad eller något annat, kanske drag!? Tyra är en jätte fin hund både utseendemässigt och framförallt mentalt, men jag vet att hon inte är någon stjärna i utställningsringen exteriört, därför skulle arbetsmeriter säga mer om henne egentligen. Problemet med arbetsmeriter är att dom är mer tidskrävande att träna in och sen tävla på det. Men såååå kul för hunden och jag tycker också att det är kul men tiden....  svårt, men jag ska verkligen försöka!

 

Annsofie tog bilder när jag ställde upp hundarna. Först hennes Alnöitens Nonstop Eastwood 7 månader.

  

Fina Rossinas Glimmande Dina 6 månder.

  

 

Fina Rossinas Edetyra snart 3½ år.

   

   

 

Allt gott  //Emelie 

 

 
 
Marianne

Marianne

4 november 2010 19:03

Fina foton på alla hundarna. Vi kanske ses i Wäxjö om jag lyckas ta mig dit. Men ett par av våra Berner är anmälda så de kommer med vår handler Hanna och sällskap. Ja, man måste ju ha någon som kan hålla reda på sina egna fötter då hundarna ska in i ringen.
Lycka till på söndag.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

6 november 2010 19:52

Lycka till i Växjö! Vi syns säkert i Mjölby nästa helg. Ska dit och titta, och kanske tar med mej en av gossarna.
Kram
Lotta

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards