Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Utställning i Växjö

Av Emelie - 8 november 2010 22:19

Klockan 4 i söndags morse klev jag upp för att packa in mig och Tyra och Dina i bilen för att bege oss till Växjö. Men Dina hade bajsat inne under natten. Liiite löst... Inte helt ok. Efter alla bajsturer tidigare tog jag det säkra före det osäkra så Dina fick stanna hemma. Dina äter sitt färskfoder som vanligt men jag ger henne homeopatmedel mot parasiter. Det har inte blivit värre. Hon är ganska ok så jag hoppas hon blir helt stabil till söndag då det är valputställning i Mjölby.


Men Tyra och jag begav oss till Växjö. Där nere träffade vi bla Great Zorro, kullbror till Dina. Han ställdes ut i valpklassen. Kul att träffa Zorro med husse och matte! Annsofie ställde sin Alnöitens Nonstop Eastwood. Jag var lite dålig med kameran men fick två bilder från valpringen hanar.

Annsofie med Eastwood till vänster och Susanne med Zorro till höger och så är det nån i mitten...???

  

Susanne och Zorro skötte sig bra. Zorro är en glad kille. Han hade inga problem med denna minst sagt extrema situation. Fast han satt väl mer än han stod i ringen...men det gör inte så mycket när man är go å gla  

  

Har inte fått Zorros kritik än. Tog lite kort utanför på Zorro 6 månader.

  

  

  

  

  

  

  

  

  


Även Tyra ställdes ut. Hon fick en 2:a. Jag tycker visserligen att en 2:a är ok på Tyra. Men jag höll inte med domaren i allt. Kändes verkligen som hon fokuserade på Tyras brister. När hon var färdig med bedömningen så suckade hon och sa "ja, det var mycket på en gång...". Jag fick en (för mig) ny brist presenterad som faktiskt stämde, men sen tyckte jag faktiskt att hon gav några brister till Tyra som jag inte riktigt håller med om. Och av någon oförklarlig anledning så hittade jag inte Tyras kritik nu när jag skulle blogga  . Jag har inte slängt bort den med flit men jag saknar den inte... Tyra skötte sig exemplariskt i ringen. Annsofie tog några fina kort som jag nog får tids nog.

 

Jag har även fått några färska bilder på G-kullbrorsan Gorgeos Charlie men dom är i min andra dator. Så det finns lite bilder att se fram emot kära bloggläsare!

 

Allt gott  //Emelie

  

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

10 november 2010 16:40

Kul att träffas om så bara för en liten stund!

Hälsningar från oss alla!

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Pernilla, Akira och Filou

Pernilla, Akira och Filou

11 november 2010 04:14

Låter som ni trots allt hade en ganska mysig dag i växjö ändå. och blått e ganska flott trots allt :) På't igen!

Mitten hunden av hanhunds valparna är Askimsvikens Otis Redding, med matte Anette Bladh :)

http://www.akiraqueen.com

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

11 november 2010 12:47

Vilken frän frisyr !!!
Jag tycker det ser ut som Zorro vet att han är en snygging :-).

/Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards