Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Årets sista prommis...

Av Emelie - 31 december 2010 16:15

...gjorde vi även i år tillsammans med Lars, Marie och deras Zero (Fina Rossinas Fine Faust). Har blivit en tradition  , blev andra året vi firade sista promenaden på året tillsammans!


Marie och Lars har varit en stor hjälp flera gånger under det gångna året och även tidigare då dom tagit hand om mina flickor när vi behövt hundvakt! Ni förstår säkert hur värdefull denna hjälp är för oss! Inte minst för att flickorna STORTRIVS hos er! TACK!


Fantastisk skön promenad fick vi med sol och lagom temperatur och massor med snö. Hundarna trivdes och några bilder blev det av skiftande kvalité.

Alla fyra hundarna

  

Zero, Dina och Tyra

  

Doris fick ta sig en sväng idag...säg inget till husse! Snöig när hon kommer tillbaka

        

Zero och Doris har samma mamma. Zero är ingen äventyrare, han är som en berner ska va...där vi är!

  

  

  

  

  

Tyra som är hormonell till bristningsgränsen försökte sig på några våldtäktsförsök. Dina hänger alltid me fast fattar inget!

 

Zero och Tyra längst fram. Dina och Lars där bak.

   

Zero och sen Tyra

 

Tyra

  

Doris

  

Dina

      

Efter promenaden blev det gruppfotografering

 

Zero 

  

Doris, Dina, Tyra, Zero

  

Kaffe innan hemfärd. Zero i knät på husse Lars

   

Zero

   


GOTT NYTT ÅR  //Emelie 

 

 
 
Camilla

Camilla

31 december 2010 19:14

Härlig promenad ni fick ... blir så full i skratt.. har ju läst att du har börjat haft Doris lite kopplad ;)) ... då hon kan gå lite egna vägar, jag vet inte om jag nämt det någon gång .. men Tuffa gör precis likadant ... senast var förra helgen då hon drog som en avlöning, hon var nog borta en 20 minuter innan hon behagade komma tillbaka .. grr... iofs så har hon blivit bättre och bättre med åren på att hålla sig intill oss, men rätt som det är så flyger fan i huvudet på henne .
Tur Kliffen är som en berner ska vara tydligen ... skulle bli galen av att ha två Tuffor tror jag ;)).... det är iallafall skönt att läsa att man inte är ensam om att ha det så ;)).
Kram och nu hoppas vi på ett spännande nytt år.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards