Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Släktträff och hemsida

Av Emelie - 1 november 2011 19:27

Fina Rossinas nya hemsida är på gång...äntligen har jag skickat iväg material till Pia som ska utforma sidan. Sen kommer jag kunna uppdatera hemsidan själv. Designen kommer bli nåt speciellt, det förstod jag när jag pratade med Pia idag... SPÄNNANDE!


Jag har rotat lite bland gamla bilder tack vare detta. Även scannat in en del bilder.


Rossina hos fotografen. Rossina, min första bernertik som jag köpte från Lena, Heimarkens Bonanza heter hon i stamtavlan. Vilka minnen...vilken hund... Rossina blev nästan 9 år, cancertumör på livmodern som återkom direkt efter att den opererats bort...

Här är Rossina 7 år precis.

 

En suddig bild på en urfälld Bamse tagen mellan parningsförsöken, lite flåsig därför. Bamse heter Dogwoods Sacred Spirit och var fyllda 7 år när han parade Rossina och kennelns första kull blev till. 13 stycken.

 

Bamse blev lite drygt 10 år och var en frisk och väldigt trevlig bernerhane.


Samtidigt som jag var till fotografen med Rossina 7 år, så följde hennes och Bamses dotter Fjollan 5 år och Fjollans dotter Bimbo 2½ år med. Från vänster: Bimbo, Fjollan (sitter) och Rossina.

 

Fjollan i mitten (ovan) är mamma till Tyra 4½ år (tv) och Tyra i sin tur är mamma till Dina 1½ år (th). Mina kära bernerflickor jag har hos mig nu 

   

På fredag ska jag till Växjö på utställning, Dina ska ställas ut. Fina Rossinas Elviras son Prinsen (Ananke i stamtavlan) ska debutera i utställningsringen! Jag är väldigt nyfiken på honom. Prinsens mamma Elvira är från Rossinas och Bamses (min första) kull med 13 valpar. Elvira lever och fyllde 11 år nyss. Elvira fick en kull med 6 hanar. Prinsen är från den kullen. Alla sex är friröntgade på lederna. Prinsen är nu 7½ år. Emma som matte till Prinsen och Elvira heter tänker vara i god tid till utställningen så att Prinsen 7½ år hinner få ner alla fyra på backen. Lite energi i honom alltså! Jag hoppas Prinsen får en fin bedömning och att någon med passande tik blir intresserad av honom...vi får väl se??


Hittade denna härliga bild på son och mor. Emma skickade den till mig förra året. Skulle tippa på att mamma Elvira (th) är ca 10 år här. Prinsen tv är väl 6 år skulle jag tro.

 


Och en påminnelse...


SLÄKTTRÄFF!!

Lördag 19 november 2011 ses vi här hemma mellan kl. 10.00-11.00 för promenad till vår grillplats. Det går att åka bil dit för den som behöver. Ta med korv att grilla och matsäck. Träffen är för alla som har/har haft eller kanske kommer att ha berner härifrån kenneln. Alla med pappor till någon av kullarna är också välkomna! Meddela mig om ni kommer! OBS!!! Min vanliga telia.com-mail är ur funktion just nu, vet ej när den funkar igen. Så det är ilarstorp@hotmail.com som gäller! Eller ring/skicka sms till 070 699 53 35


HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!


Jag kommer att påminna om denna släktträff varje blogg nu! Pga att min mail inte funkar så kan jag inte skicka inbjudan via mail. Hoppas ni ser detta kära vänner!!!


Allt gott!//Emelie

 
 
Camilla

Camilla

1 november 2011 20:35

Vilken fin bild på dina tre tjejer .. Bimbo, Fjollan Rossina .. härligt minne.
Spännande att se hur den nya hemsidan kommer se ut .. och va skönt att kunna uppdatera den själv också.
Skrattade gott åt bilden då sonen har kopplet i munnen och leder mamma ... så där brukar Tuffa göra också .. hon gillar ju att bära på saker och finns det inget annat att bära på så tar hon Kliff´s koppel i munne och släpar runt på honom .. o han är ju så snäll han så hon lommar bara på bredvid ;=).
Tänk om jag hade bott lite närmare ... då hade jag gärna varit med på eran träff ... hoppas ni blir många och att ni får ordentligt trevligt.
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Inas Musikatelje

Inas Musikatelje

1 november 2011 22:24

Tjusiga! Efter dagens samtal förstår jag ännu mer vilket liv Du lever tillsammans med Dina ögonsten:) Kram och lycka till med hundar och barn!

http://www.inasmusikatelje.se

 
sytanten

sytanten

1 november 2011 22:28

Vackra bilder på vackra hundar!! Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 november 2011 00:22

Kul att se bilder på hundar, som jag hört namnen på ;-)
Just det!!! Det var ju nu som utställningen var. Men, men, jag får vänta till Stockholm.
Hörs
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Elisia

Elisia

2 november 2011 11:24

Heej du skulle gärna kunna ta en titt i min
blogg--> www.lebanonkid.blogg.se

http://lebanonkid.blogg.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 november 2011 17:40

Hahaha, tack för att du korrekturläser ;-) Nu är det ändrat!
Rätt ska vara rätt.
Kram på dig!

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Linda o Nova

Linda o Nova

4 november 2011 18:38

Hej!! Spännande med ny hemsida :)
själv kommer jag nog avveckla min men fortsätta med bloggandet. Jag hinner inte riktigt med mig dessutom inge vidare på utformning av hemsidor..
Ha så mysigt på släktträffen!
Trevlig helg!
Linda o Nova

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards