Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Dagstur

Av Emelie - 4 oktober 2009 10:50

Igår var jag, Henrik och Rickard på en dagstur till Stockholm. Tre av deras kusiner har fyllt år de senaste veckorna, Axel har fyllt 2 år, Clara har fyllt 3 år och Ted har fyllt 4 år. Vi var alltså på barnkalas. Hur kul och spännande som helst att åka till Stockholm tyckte Henrik. Nästa tur till Stockholm blir redan om några veckor. Henrik och jag ska på Walking with Dinosaurs i Globen! Blir spännande, inte minst tycker jag det! Jag hoppas Henrik törs och inte blir livrädd!? Man vet aldrig. Fast jag tror att han kommer att tycka om det....vi får se! Dinosaurier och Spiderman är det mest spännande som finns i Henriks värld just nu.


Pappa husse stannade hemma. Han var tvungen att såga en älg. Och så slapp vi ordna hundvakt.


Det här med Doris har ju gnagt en hel del i mitt sinne, i min mage och i mitt hjärta. Medans hennes värden blivit sämre så har ju Doris aptit blivit bättre och hon har lagt på sig lite välbehövligt hull och det är fortfarande full fart i skogen. Däremot har matte tappat lite välbehövligt hull...fast när jag tappar vikt pga oro så har jag hellre hullet kvar och slipper oron. Men, men sånt bestämmer ju inte jag. Så länge Doris bara visar på hälsa så tänker jag inte gå vidare med några undersökningar punkt. Carpe diem!


Nu ska jag öva!


Allt gott och hopp om bättring för Doris och andra hundar som är sjuka just nu, tänker på er!//Emelie



 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 oktober 2009 18:15

Förstår att det var roligt att få åka iväg:) Och vad roligt att få gå på show håller tummen att han inte blir rädd.
Då var det tur att gubben din var tvungen att vara hemma;)

Du måste ta hand om dig vännen, jag var visst och sant lika dum som du när det var som värst med Gaby. Man är lite dum. Men se till att inte slarva med maten för mycket. Du måste ha den energin för att orka med allt:)

Va nu rädd om dig, stora kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards